Her ligger årets vigtigste konkurrencer

Det handler om at hive metal hjem. Det er det, det handler om. Og nogle bobler! (og det er iøvrigt lige præcis, hvad vi skal på fredag!)

Men hvornår hulen er det nu, de forskellige konkurrencer finder sted i løbet af året?? 

Nu har Niklas Hultqvist - AD'er og studerende på Kreativ KommunikationMediehøjskolen - været så flink at sende mig en årsoversigt med de vigtigste konkurrencer. Kalenderen er primært lavet til branchens youngsters, men der er skam også flere voksen-konkurrencer på skemaet.

(Klik på billedet, hvis det skal være større)

Tidspunktet for hver enkelt konkurrence er lagt ud fra, hvornår den fandt sted sidste år. Derfor er der ikke en specifik dato på. Men oversigten er stadig uundværlig, synes jeg.    

Vil du have mere Niklas, så hedder han NiklasHultquist på Twitter.

 

Vi ses fredag! Pøj pøj.

TILLYKKE til YCCA-vinderne 2014!

I fredags var der uddeling af de længe ventede priser i Young Creative Circle Award. Den danske reklamebranches pureste ungdom var mødt op i hipstermekka, aka. Harvey i Kødbyen 5.

Både guldøllene og tophuerne havde kronede dage, og da vi havde minglet lidt rundt, instagrammet lidt hér, tweetet lidt dér, gik YCCA-drengene på scenen for at udløse spænding og fri champagne til vinderne.

Her er de så. Vinderne. Stort tillykke!!:

Print: Jeppe Kuld & Tobias Løvshall-Wedel
Film: Asbjørn Severin & Theis Ferrall
Design: Julius Barde Harrebek & Winnie Andersen
Digital: Kasper Andersen & Bo Søgaard Mouridsen

Vinder-printannonce

Vinder-printannonce

Vinder-design.

Vinder-design.

Så nu venter bare Cannes i juni. Hvor der skal hentes noget metal hjem, vel at mærke.

Hvis du vil have insidertips til, hvordan du gør dét, kan du læse interviewet med Nicolas Thomsen. Han er tidligere Cannes Lions bronze-vinder i Advertsing for youngsters (puh en lang titel!).

Læs også Bureaubiz' artlkel om de 8 seje vindere her. Og så er det op på hesten igen om et år!

Konkurrence: Design forsidecover for Ad Age

Er du 'Jørgen-Clevin-møder-Adobe'-typen, og er du max 30 år? Så har jeg en opgave til dig. Eller - Ad Age har. 

Traditionen tro har Ad Age nemlig udskrevet en designkonkurrence for unge i reklamebranchen. Opgaven er at designe et forsidecover til magasinet Advertising Age til magasinets Cannes-udgave (i forbindelse med Cannes Lions-festivalen i juni). 

Læs ALT det praktiske om konkurrencen her.

adagepreviouscovers.jpg

Laver du den allerflotteste forside, vinder du en tur til Cannes festivalen. Så simpelt er det. Så LÆKKERT er det.

Deadline er den 28. april, så du har nogle uger at svede i endnu. Du kan se tidligere års vindere her:

Nu er det bare op til dig at gøre det endnu bedre. Det er gratis at deltage, og du kan sende 117 milliarder designs ind, hvis du orker. Der er ingen begrænsning. Og husk: det handler ikke om at vinde blaa blaa blaa.. SELVFØLGELIG HANDLER DET OM AT VINDE. Jeg hepper på dig!

DM i reklame: Creative Circle Awards '14

Det er dén tid på måneden. Faktisk dén tid på året.

Offentliggørelsen af Creative Circle's liste over shortlistede arbejder fra den samlede danske reklamebranche (aka DM i reklame) fandt sted i denne uge.

Det markerer samtidig, at vi går en tid i møde, hvor skulderklap, bobler, 'se-lige-mig-og-min-nominering'-tweets og martini-emoji-ikonet på iPhonen får deres storhedstid. 

Og det er ikke bare de voksne, der svømmer over i selvfedhed. Vi youngsters (jeg er STADIG youngster!), som knoklede med YCCA tilbage i januar, har endelig kunnet slappe af i vores fedtede håndflader og stive skuldre: De 27 shortlistede YCCA-arbejder er i æteren, og du kan se printannoncerne i Advertising-kategorien her. Tjek også YCCA-film, -digital og -design.

Nu venter vi i spænding på den 9. maj, hvor de hvide priser (taperuller, som de ligner til forveksling) finder vej til deres kreative ejermænd.

Læs også Bureaubiz' 27 teams shortlistet i Young Creative Circle Award.

- Apropos 'se-lige-mig-og-min-nominering'-tweets: