Reklamejam møder Jesper Urban Pedersen

Reklamejam har atter været ude i det ganske land for at suge tips, anekdoter og røverhistorier til sig. 
Denne gang er det den odenseanske art director (og snart forfatter!), Jesper 'Jeppe' Urban Pedersen, der har lagt hovedet på bloggen.

Gennem en del år har Jeppe hjulpet et af landets største bureauer, nemlig det fynsk-/københavnske bureau Nørgård Mikkelsen, med bl.a. at designe emballager til uendeligt mange af de varer, du finder, når du er ude og handle. 

Desuden er det et faktum, at under Jeppes krøllede hår sidder en hjerne, der er mere kreativt og skævt skruet sammen end de flestes. 

Læs interviewet og få Jeppes tips til, hvordan du som youngster skal komme op ad karrierestigen i reklamebranchen, om at være et lille kapitalistisk møgsvin og om gennemsigtig kommunikation. Læs for helved. Læs her.  

Reklamejam møder Simon Naver

Hvorfor er det vigtigt at tænke vertikalt, hvis man vil nå langt i reklamebranchen?
Og hvad vil det sige at skabe emergens i sit kreative arbejde? 

31-årige Simon Naver er AD’er hos &Co og en travl herre. Han har efter eget udsagn ikke bare et reklamejob men et reklameliv.

Heldigvis var Reklamejam så heldig at fange ham over et par Kronenburgs til en snak om reklamelivet fra alle ledder og kanter.

Du kan lære Simon meget bedre at kende her. 

Reklamejam møder Simon Wooller

Den danske reklamebranches svar på Michael Laudrup hedder Simon Wooller.

Han er højt på strå hos Halbye Kaag som Creative Executive Director. Han har siddet i juryen i Cannes, og han er én af dem, du skal spørge, hvis du vil vide, hvad der skal til for at vinde f**** GULD i Cannes. Og alle andre steder.

Mød en af branchens mest kreative, og læs hans bud på, hvorfor det er blevet endnu sværere end tidligere at få succes i vores famøse branche.

Mød Simon her.

Reklamejam møder AD'er Claus Collstrup

Nogle mennesker snakker om at tilhøre 'den kreative klasse'. Andre mennesker er kreative.
Gennem-kreative i hele deres krop. Sådan et menneske er Claus Collstrup.

Collstrup er en af bagmændene bag 'Life is Bitter' for Fernet Branca (og meget andet stuff, du ville ønske, var dit), og så er han art director, og har været nomineret og vundet priser et hav af gange. 

claus2.jpg

Reklamejam har mødt manden, som har mødt Woody Allen - og du skal læse hele interviewet.

Claus har nemlig noget på hjerte, og han er fuld af gode råd til dig og alle andre:

Klik her og mød Claus.

Reklamejam møder Nicolas Thomsen

Kreativ direktør i app-virksomheden Shape, tidligere art director i reklamebranchen
og big time vinder af YCCA og Aurora Youngsters 

Reklamejam møder i denne uge Nicolas Thomsen, som er bare 29 år og indehaver af mange skarpe betragtninger om reklamebranchen.

Bl.a. kan du læse om, hvorfor det er sjovere at lave apps end reklame, hvorfor projektledere er bandlyst i hans egen virksomhed - og er du ung i branchen, får du et par tips, du bør skrive dig bag øret.

Nicolas tager dig med på rejsen fra purung reklamedreng over app-udvikler på fritidsbasis og til nu, hvor han står i spidsen for en af Danmarks førende app-virksomheder. 

Du får Nicolas råt for usødet i Reklamejam møder Nicolas Thomsen.

Reklamejam møder Michelle Husen

Hvad foregår der inde i hovedet på de mennesker, der står bag reklamerne? Er de nogle too-cool-for-school-marketingtyper med logo på skjorten og lidt for spidse sko? Eller i røde bukser og jeg-er-kreativ-at-du-ved-det-læderstøvler? (er de overhovedet alle sammen mænd?)

'Reklamejam møder' er en serie af interviews med rasende dygtige mennesker eller ditto up coming talenter fra den danske reklamescene.

I denne uge har Reklamejam været så heldig at få den purunge art director-elev Michelle Husen på krogen til et interview.

Hvad MIchelle arbejder med, hvad hun har af gode råd til reklamebranchen + meget mere, kan du læse HER.

547512_10202518317905922_1106595647_n.jpg