#Fredagsguf: Frøperspektiv

Jeg har valgt 2 cases som ugens #Fredagsguf i denne uge.

Den første, du får, er 'Follow the Frog' for Rainforest Alliance - skabt af Max Joseph. Filmen gør et stort nummer ud af, hvad du skal DROPPE at bryde din hjerne med, hvis du gerne vil agere bæredygtigt i hverdagen. Den er ret fin:

 

Og fordi jeg ikke kan nøjes med at give dig én #Fredagsguf, får du da også lige denne nye, provokerende sag fra DHL. Bureauet bag er tyske Jung von Matt (besøg deres website næste gang, du skal overspringshandle):

Malaco er ude med snøren

Revolt har lavet en kampagne for Malaco, der skal få dig til at donere et par håndører til de danske hospitalsklovne. En del af kampagnen er Snørespillet, som faktisk er ret sødt.

Snørespillet handler om at scrolle og scrolle og scrolle og scrolle og scrolle til din finger får åndenød, og Malaco-elefanten har slubret hele snøren i sig. Man tror det ikke, men spillet slutter faktisk på et tidspunkt.

fb.png

Et utroligt simpelt spil, men det er netop også det skønne. Jeg kunne ikke lade været at smile af det, og er sikker på, det nok skal give lidt penge i kassen hos klovnene. 

Prøv selv - og skriv gerne, hvad du synes?

Her smider jeg så lige Basim ind fra højre, fordi han er så god til at snøre snører i sig. Eller hvad disciplinen nu hedder:

Hvilke reklamer var de mest åndede i 2013?

Jajaja, 2013 er så last year og vi er videre forlængst, men det forhindrer mig nu ikke i at linke til en artikel på Kommunikationsforum, hvor Paul Hertz smækker de danske reklamer, han synes er 2013's dårligste, op in your face.

Paul viser bl.a. film med stjerneskuespilleren (hm hm) Mikkel Hansen og med Søren Østergaard - men heldigvis også en række superlækre eksempler på god reklame. Du kan læse Pauls kritiske indlæg her.

Jeg har nu 2 spørgsmål til dig:
Hvilken dansk reklame/kampagne synes du, er den bedste?
Og den værste?


Du får reklamen med Mikkel Hansen her (hold dig nu for fa'en til den håndbold Mikkel!).


Som plaster på Mikkel Hansen-såret får du denne wauw!-film fra Ogilvy (læs om kampagnen her), som er lavet for Mellemfolkeligt Samvirke:

KIMs har været i chipslaboratoriet igen

En rug-volution kalder de det hos KIMs. De nye rugchips med det herlige navn SBRØD. Alt sammen noget DDB Copenhagen står bag. 

Jeg har prøvesmagt sourcream & onion-udgaven, og den er god. Chips'ene er små og ligner lidt hundemad, synes jeg, men tag ikke fejl. De er perfekte til et før-maden-og-sammen-med-et-glas-bobler-traktement (til gengæld er de ikke chips'ene, du craver en søndag foran flimmeren).

Og allervigtigst: Emballagen er fin, og navnet er sødt. 

Eller hvad? Hvad synes du? Har verden set nok rug-grov-spelt-korn-fiberrigt hejs?

Du kan se tv-spottet med Nichael Nadsen og Jørgen her:

image.jpg

Barnagtigt pjat - eller et kækt indslag med sprød humor?