Fredagsguf: 3 store film at skyde weekenden i gang med

Når et budskab får mig til at reflektere og giver mening på den der 'Ja sgu!'-måde, så er det godt lavet. Og følgende film for Water is Life får mig til at reflektere en lille bitte smule over, om jeg mon virkelig behøver at flæbe over, at der ikke er varm kakao i kaffebryggeren på bureauet..?

Jeg lover, aldrig at brokke mig over petitesser mere. ('amen hvorfor fa'en skal det egentlig koste 300 kr. at komme til Distortion final parties på Refshaleøen i aften?!)

 

I forbindelse med VM i fodbold lige nu skal du selvfølgelig have en VM-film. Den er Beats by Dre, som har lavet en 5 minutter lang film med navnet The Game Before The Game.

En ret flot film, der skildrer mange af de ritualer, fans og spillere har før en kamp.

Filmens hovedperson er den brasilianske landsholdspiller Neymar Jr., og se også, om du kan spotte bl.a. Lil Wayne, Nicki Minaj, LeBron James, Serena Williams eller en af de andre celebs i filmen, som iøvrigt er lavet i samarbejde med bureauet R/GA:

Sidst, men ikke mindst, skal du lige se den her film for en Coca Cola-kampagne i Asien (sorry - dét brand sniger sig ofte ind på Reklamejam om fredagen...).

Filmen er lavet af Ogilvy & Mather China, og om den er lige lovlig idealistisk, må du selv bedømme. Men sød er den:

2 teenagere laver reklamefilm til andre teenagere

Tja, det virker egentlig logisk. At få et par 15-årige knægte til at udtænke den kreative plan, når målgruppen selv er ca. 15 år.

Bureauet Cool Gray har shanghai'et Albert og Anton - kendt fra seneste omgang X factor - til at udvikle en række film for FK Distribution

Albert og Anton ER nogle ret seje teenagere med en go' røvfuld karisma trods den laid back attitude. Og så er det i øvrigt hammersmart, at deres navne spiller perfekt sammen.

Men én ting er at hedde Anton & Albert og være seje til at youtube den hver dag. Noget andet er at få et budskab igennem til en målgruppe, der er sindssygt krævende og pisseutålmodig.  

Om projektet for FK Distribution er en succes, kan du selv vurdere her:

Kan du ikke holde fingrene fra poderne, kan du jo subscribe deres Youtube-kanal Novopleco.

Og her er videoen fra da Danmark lærte Anton og Albert at kende:

Læs mere om arbejdet mellem Anton og Albert og Cool Gray i Bureaubiz' artikel her.

Ekstra Bladet på højniveau

Det ALLERSTØRSTE ord på forsiden af dagens Ekstra Bladet er 'fallenter'. 

Jeg ved ikke, hvad det betyder. Jeg har faktisk aldrig hørt ordet før (men hva' fa'en.. Jeg er også bare tekstforfatter). Fake talenter = fallenter?

Gad vide, om Ekstra Bladets kernelæsere er med på dagens konkurs-lingo..

image.jpg

Nu har jeg undersøgt sagen: Fallent kommer af latin og betyder 'at fejle/mislykkes'. På nudansk betyder det, at ens hus er erklæret konkurs og er i behandling ved skifteretten.. Se selv hos Gyldendal.

#Fredagsguf: Ny babyfilm fra Evian (feat. Spiderman)

Evian er på banen igen. Med en film, du SKAL se, inden du går ombord i bland selv-slikposen i aften. Filmen er sej, dyr, SPLINTERNY, den vil få stor viral succes - og den har fortjent at blive ugens #Fredagsguf.
 

Du får Baby & Me2 fra Evian:

Filmen er lavet af BETC Paris, og er en del af det efterhånden gamle 'Live Young'-koncept. Denne baby-film er den 4. i en serie, som tidligere har budt på babyer, der breakdansede, skatede og svømmede. Og nu denne, hvor Spiderman ser sig selv som bebs.

Se de tidligere (legendariske) film i serien her:

Evian 'Water Babies' fra 1998:

Og den 1. Baby & Me-film herunder:

Evian Roller Babies: 

Du kan også læse Creative Review's interview med Filip Nilsson fra BETC her.

Hvilke reklamer var de mest åndede i 2013?

Jajaja, 2013 er så last year og vi er videre forlængst, men det forhindrer mig nu ikke i at linke til en artikel på Kommunikationsforum, hvor Paul Hertz smækker de danske reklamer, han synes er 2013's dårligste, op in your face.

Paul viser bl.a. film med stjerneskuespilleren (hm hm) Mikkel Hansen og med Søren Østergaard - men heldigvis også en række superlækre eksempler på god reklame. Du kan læse Pauls kritiske indlæg her.

Jeg har nu 2 spørgsmål til dig:
Hvilken dansk reklame/kampagne synes du, er den bedste?
Og den værste?


Du får reklamen med Mikkel Hansen her (hold dig nu for fa'en til den håndbold Mikkel!).


Som plaster på Mikkel Hansen-såret får du denne wauw!-film fra Ogilvy (læs om kampagnen her), som er lavet for Mellemfolkeligt Samvirke: