Fra Bolia og bredbånd til Copenhell og lakridslikør

Du får her lidt halløj fra den sidste uges tid, og vi kommer hele vejen rundt. Noget er lækkert, noget er genialt. noget er ren kliché, og noget er sødt (og måske lidt ækelt..).

Den lækre:

Vi lægger ud med Bolias seneste film. En omgang lækkerheds-bombardement af sanseindtryk mixet med glimt af møbler og sofastof. Filmen er liiiidt lang, men den er sgu lækker.

Point til Bolia for altid at bevæge sig væk fra den gængse måde at vise møbler på. Og point til Uncle Grey, som står bag:

Reklamejam har tidligere skamrost Bolia. Det er næsten lidt for meget. 

Den geniale:

Copenhell er ude på gak og løjer med deres 666-bus, som sættes ind som ekstrabus under Copenhell til sommer.

Trods ellers stærke stalker-skills har Reklamejam ikke været i stand til at finde ud af, hvem de geniale, kreative bagmænd er. Skriv gerne i kommentarfeltet, hvis du ved det. Eller endnu bedre - hvis du ER ham eller hende, der står bag denne:

23826340_10156833155203136_1204049677412763002_o.jpg


Klichéen: 

Følgende lille annonce hang i omklædningsrummet i mit fitnesscenter. Det handler om bredbånd.

Og Hiper ved godt, at bredbånd er usexet, så de kompenserer med en fresh outta Baywatch-mand og 'et godt tilbud'.

Og props for at skabe et blikfang, så jeg var nødt til at nærlæse. En annonce for bredbånd KUNNE have været virkelig kedelig, men her har nogen dog tænkt sig om. 

Men hvor er det banalt med dén mand, altså. Og så i et pige-omklædningsrum. Man er NØDT til at gøre sig mere umage. Teksten bliver dog sikkert læst af mange - inklusiv undertegnede - men samtidig kunne den næppe være mere stereotyp.

Jeg gik ikke hjem og bestilte bredbånd. Han er ikke min type.

24099796_10155534371945091_2131803279_n.jpg

Når jeg klikker mig ind på www.hiper.dk, er det dog slut med glatbarberede 90'er-hunks. Til gengæld støder jeg på Colin Firth (..?!) med hørebøffer på. Det er da også noget.


Den indsigtsfulde (..sådan da):

NOIR Licorice Cream Liqueur har lavet en liile film til Instagram og Facebook, som er meget sød.

Bevares, vi er ikke ude i noget sindssygt koncept, exceptionelt budskab eller ditto filmproduktion, men filmen fangede min opmærksomhed med sine små indsigter.

Hos NOIR Licorice ved de godt, at produktet deler vandene - så hvorfor ikke spille på netop dét?
Det synes jeg, er fint at kommunikere ud fra.

Og i forhold til strømmen af jævne og ligegyldige reklamer i mit Facebook-feed, er denne én af de bedre.