"Vi søger en ung, kreativ AD'er/tekstforfatter med min. 2 års bureauerfaring."
- 'Amen come on. Hvordan fa'en er det lige, du indløser den famøse 'bureauerfaring', hvis du er purung og kun har gået i skole? Det skal jeg sige dig.
Du deltager i Testcamp hos Nørgård MIkkelsen.
'Testcamp' er navnet på Nørgård Mikkelsens talent-optag. Bureauet søger nemlig elever til deres kreative afdeling cirka 1 gang årligt - både til København og Odense. For at blive ansat som elev skal du igennem et test-forløb, hvor du skal 'dyste' om en elevplads på bureauet. Det er nervepirrende og hårdt arbejde, men det er guld værd for dig.
Bureauet søger både dig, der vil være AD'er og dig, der vil være tekstforfatter (jeg lyder som en stillingsannonce, men lyt nu bare til mine vise ord).
Derfor skal du kæmpe røven ud af bukserne for at få elevplads hos Nørgård Mikkelsen
- Du får min. 2-3 års bureauerfaring. Bum! Lige ned i lommen (og cv'et). Men stor chance for fastansættelse efterfølgende
- Du bliver kastet ud i den virkelige verden fra dag 1 og lærer derfor 10.000 ting på ultrakort tid
- Du får forretningsforståelse og finder ud af, at virkeligheden iiiiikke helt ligner den på skolen
- Du lærer at levere guldkorn på meget kort tid. Der er betalende kunder i den anden ende, så der er ikke så meget plads til en om'er. Det gør dig knivskarp i 1. hug.
- Du slipper for at smøre madpakke
- Du får 90 knivskarpe kollegaer, du kan suge viden fra
- Du får en bunke nye, gode venner (og et godt netværk i branchen).
- Du bliver hevet med ud til torsdagsøl hver uge og lærer de dunkle barer at kende indefra (in case du ikke er indfødt)
Idéen med at lade unge, uprøvede talenter komme inden for brance-murene finder du også hos We Love People, som har talentskolen We Love Talent. Du finder det hos Zupa Recommended med GNOM-konceptet. Og hos Wibroe, Duckert & Partners søger de graduates en gang årligt (vist nok). Forskellen på Nørgård Mikkelsen og de andre er, at hos NM får du seriøs erfaring, fordi elevtiden er på typisk 3 år.
Hent et opgavesæt her, løs det og send det ind til Nørgård Mikkelsen senest den 25. april 2014.
Du kan læse meget mere guf inde på Testcamp.dk - og du er naturligvis velkommen til at sende mig en mail eller ringe, hvis du vil vide mere. Om Testcamp, frokostordningen eller festerne.