Reklamejam møder Michelle Husen

Hvad foregår der inde i hovedet på de mennesker, der står bag reklamerne? Er de nogle too-cool-for-school-marketingtyper med logo på skjorten og lidt for spidse sko? Eller i røde bukser og jeg-er-kreativ-at-du-ved-det-læderstøvler? (er de overhovedet alle sammen mænd?)

'Reklamejam møder' er en serie af interviews med rasende dygtige mennesker eller ditto up coming talenter fra den danske reklamescene.

I denne uge har Reklamejam været så heldig at få den purunge art director-elev Michelle Husen på krogen til et interview.

Hvad MIchelle arbejder med, hvad hun har af gode råd til reklamebranchen + meget mere, kan du læse HER.

547512_10202518317905922_1106595647_n.jpg

Opråb til kreative kvinder i reklamebranchen

Hvorfor er er den kreative del af reklamebranchen domineret af mænd?

  • Er mænd bedre til at sælge? 
  • Er de sjovere end kvinder? 
  • Er det fordi, mænd ikke skal forstyrre deres karriere med ubelejligheder som barsel? 
  • Har mænd større indlevelsesevne, når det kommer til at sætte sig i modtagerens sted? 
  • Har mænd mere empati?
  • Har mænd lettere ved at fokusere på én vigtig opgave af gangen?
  • Har mænd lettere ved at tage, hvad de vil have?

Der er måske noget om ovenstående, men det betyder ikke, at de helt høje poster i den kreative del af reklamebrancen skal domineres af mænd.
 
Jaime Robinson, Executive Creative Director hos Pereira & O'Dell i San Francisco, opfordrer i et åbent brev til Ad Age kvinder til at komme ind i den kreative kamp. Branchen har brug for os. Hvis vi altså virkelig mener det. 

jaimerobinson.jpg

Læs Jaime Robinsons 6 råd til kreative reklamedamer in spe i artiklen  'An Open Letter To Young Female Creatives: You're In Demand, So Take Advantage Of The Opportunity'.

For der er brug for kvinder. Der er brug for forskellige slags hjerner til i den kreative proces.

"I think it's actually an awesome time for women to be doing this crazy job".